22 Ekim 2012 Pazartesi

Yandex Popülist & Google Realist

Bir süredir Yandex kullanıyorum ve şöyle bir durumun farkına vardım; Yandex'te arama sonuçları dikkatli incelendiğinde popülist bir yaklaşım hemen göze çarpmakta.

İlk sıralardaki sonuçlar öyle bir ayarlanmış ki; arama kriteri ile bağlantılı sonuçlar ilk sıralarda yer almakta ve bu durumdan anlaşılıyor ki Yandex gündemi sıkı sıkı takip ediyor, sonuç sayfalarında biraz ilerledikçe konudan o kadar çabuk uzaklaşılıyor ki ben ne arıyordum diye kendinize sormadan edemiyorsunuz.

Bu yaklaşım, arama motorlarında yolda birisine adres sorar gibi; arama yapmaya çalışan Türk internet kullanıcıları için müthiş olsa gerek. Ama internette deyim yerindeyse samanlıkta iğne arar misali, bilgi kırıntıları arayan kullanıcılar için Google vazgeçilmez bir araç. Çünkü Google robotları interneti didik didik ederek indeksleme yapıyor. Yandex ise sadece yeniliklerle ilgileniyor gibi görünüyor.

Paylaş:


1 Yorum
avatar

Katılıyorum. Farklı şeyler aramak istiyorsam illaki google olacak yandex farklılığı sevmiyor gibi :S

Cevapla